1994
ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ “ΤΙΤΑΝΙΟΥΜ”, ΑΘΗΝΑ 1994
Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΚΑΤΣΟΥΛΙΔΗ
Πορεία για μια προσωπική σύνθεση γραμμικών τύπων και χρωματιστών διατυπώσεων.
Δημιουργός με επιβλητική παρουσία στη χαρακτική και στη ζωγραφική ο Τάκης Κατσουλίδης έρχεται με τα τελευταία έργα του να μας δώσει και νέα εξαιρετικά δείγματα των διατυπώσεων του. Καλλιτέχνης πηγαίος και ανήσυχος, μεθοδικός όσο και τολμηρός στις αναζητήσεις του, με γερή μορφοπλαστική παιδεία διευρύνει όλο και περισσότερο τις κατακτήσεις του και πλουτίζει με νέα χαρακτηριστικά την εκφραστική του γλώσσα. Χαράκτης με ιδιαίτερη αίσθηση για τις χρωματικές αξίες και ζωγράφος με απόλυτη κατοχή των σχεδιαστικών στοιχείων και των γραμμικών διατυπώσεων προχωρεί με απόλυτη επιτυχία στην κατεύθυνση μιας προσωπικής και πλούσιας σε εκφραστικά αποτελέσματα σύνθεσης. Μαθητής του Κεφαλληνού στη χαρακτική ο Κατσουλίδης και με διεύρυνση των σπουδών του στο εξωτερικό διακρίνεται πάντα για την εργατικότητα και τη συνέπεια των αναζητήσεών του, την τόλμη και την έκταση των πειραματισμών του, την πληρότητα και τον προσωπικό χαρακτήρα των διατυπώσεών του. Με περισσότερα από εικοσιπέντε χρόνια δραστηριότητας στην χαρακτική δεν αφήνει έξω από τα διαφέροντά του και τη ζωγραφική. Και διαπιστώνεται χωρίς δυσκολία ότι σε πολλές περιπτώσεις αποβλέπει και κατορθώνει να πλουτίζει με τη χρησιμοποίηση των ζωγραφικών αξιών τη χαρακτική του και παράλληλα να ολοκληρώνει και με τις κατακτήσεις της χαρακτικής τη ζωγραφική του. Αυτό το διαπιστώνει κανείς σαφέστερα με τη ζωγραφική του από τα τελευταία χρόνια, όταν αναμφίβολα φτάνει και σε μια σειρά από χαρακτηριστικές και ολοκληρωμένες διατυπώσεις.
Χρύσανθος Χρήσου
Ακαδημαϊκός Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης
Πορεία για μια προσωπική σύνθεση γραμμικών τύπων και χρωματιστών διατυπώσεων.
Δημιουργός με επιβλητική παρουσία στη χαρακτική και στη ζωγραφική ο Τάκης Κατσουλίδης έρχεται με τα τελευταία έργα του να μας δώσει και νέα εξαιρετικά δείγματα των διατυπώσεων του. Καλλιτέχνης πηγαίος και ανήσυχος, μεθοδικός όσο και τολμηρός στις αναζητήσεις του, με γερή μορφοπλαστική παιδεία διευρύνει όλο και περισσότερο τις κατακτήσεις του και πλουτίζει με νέα χαρακτηριστικά την εκφραστική του γλώσσα. Χαράκτης με ιδιαίτερη αίσθηση για τις χρωματικές αξίες και ζωγράφος με απόλυτη κατοχή των σχεδιαστικών στοιχείων και των γραμμικών διατυπώσεων προχωρεί με απόλυτη επιτυχία στην κατεύθυνση μιας προσωπικής και πλούσιας σε εκφραστικά αποτελέσματα σύνθεσης. Μαθητής του Κεφαλληνού στη χαρακτική ο Κατσουλίδης και με διεύρυνση των σπουδών του στο εξωτερικό διακρίνεται πάντα για την εργατικότητα και τη συνέπεια των αναζητήσεών του, την τόλμη και την έκταση των πειραματισμών του, την πληρότητα και τον προσωπικό χαρακτήρα των διατυπώσεών του. Με περισσότερα από εικοσιπέντε χρόνια δραστηριότητας στην χαρακτική δεν αφήνει έξω από τα διαφέροντά του και τη ζωγραφική. Και διαπιστώνεται χωρίς δυσκολία ότι σε πολλές περιπτώσεις αποβλέπει και κατορθώνει να πλουτίζει με τη χρησιμοποίηση των ζωγραφικών αξιών τη χαρακτική του και παράλληλα να ολοκληρώνει και με τις κατακτήσεις της χαρακτικής τη ζωγραφική του. Αυτό το διαπιστώνει κανείς σαφέστερα με τη ζωγραφική του από τα τελευταία χρόνια, όταν αναμφίβολα φτάνει και σε μια σειρά από χαρακτηριστικές και ολοκληρωμένες διατυπώσεις.
Χρύσανθος Χρήσου
Ακαδημαϊκός Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης
THE ARTISTIC CREATION OF TAKIS KATSOULIDIS Towards a personal synthesis of linear types and colour expressions.
Takis Katsoulidis is a creative artist whose presence in the world of engraving and painting is an imposing one. In recent years he has presented us with new and outstanding examples of his expression. He is a spontaneous and concerned artist, methodical as well as daring in his investigations, with a sound morphological training. He is constantly increasing the range of his achievements and enriching his language of expression with new features. With a special feeling for colour values and as a painter who has absolute mastery of design and linear expression, he has advanced with complete success in the direction of a personal synthesis, rich in results in terms of expression. After studying engraving with Kefalinos and continuing his studies abroad, Katsoulidis has always been distinguished by the hard work and continuity of his pursuits, the boldness and extent of his experimentations, and the roundedness and personal character of his expression. He has been active in engraving for more than 25 years, without leaving painting outside the circle of his interests. It is not difficult to tell that in many cases he is successfully attempting to enrich his engraving by using values drawn from painting and, at the same time, to perfect his painting with the achievements of his engraving. This can be seen more clearly in his painting work, where he has undoubtedly arrived at a series of characteristic and integrated statements.
Chrisanthos Christou
Academic Professor of Art History, Athens University
Takis Katsoulidis is a creative artist whose presence in the world of engraving and painting is an imposing one. In recent years he has presented us with new and outstanding examples of his expression. He is a spontaneous and concerned artist, methodical as well as daring in his investigations, with a sound morphological training. He is constantly increasing the range of his achievements and enriching his language of expression with new features. With a special feeling for colour values and as a painter who has absolute mastery of design and linear expression, he has advanced with complete success in the direction of a personal synthesis, rich in results in terms of expression. After studying engraving with Kefalinos and continuing his studies abroad, Katsoulidis has always been distinguished by the hard work and continuity of his pursuits, the boldness and extent of his experimentations, and the roundedness and personal character of his expression. He has been active in engraving for more than 25 years, without leaving painting outside the circle of his interests. It is not difficult to tell that in many cases he is successfully attempting to enrich his engraving by using values drawn from painting and, at the same time, to perfect his painting with the achievements of his engraving. This can be seen more clearly in his painting work, where he has undoubtedly arrived at a series of characteristic and integrated statements.
Chrisanthos Christou
Academic Professor of Art History, Athens University