2003
ΦΩΤΕΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΕΚΘΕΣΗ “ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ, ΑΘΗΝΑ 2003
Ό,τι λάμπει δεν είναι φως Οι Δίδυμοι Πύργοι του Μανχάταν τη στιγμή που τυλίγονται σ’ ένα σύννεφο καπνού και φωτιάς, κυριαρχούν στο μεγάλο τρίπτυχο έργο φωτεινής ζωγραφικής του Τάκη Κατσουλίδη.
Ήταν μια στιγμή που χαράχθηκε ανεξίτηλα στη συνείδησή μας, που έκανε πολλές κοιμισμένες συνειδήσεις να ξυπνήσουν, πολλούς παραιτημένους αγωνιστές να βγουν ξανά στους δρόμους, πολλούς καλλιτέχνες να εκφράσουν διαμαρτυρία, οδύνη, κατάπληξη, φόβο και άλλες πιο σύνθετες καταστάσεις και σκέψεις.
Ο Τάκης Κατσουλίδης είναι ζωγράφος, χαράκτης, δημιουργός γραμματοσειρών και βιβλίων τέχνης. Είναι όμως παλαιός γνώριμος με την τέχνη της διαμαρτυρίας και της καταγγελίας από την εποχή των συνταγματαρχών. Όταν ζωγράφιζε τον σκύλο της ΕΣΑ και τον Αμερικάνο πρόεδρο στους δρόμους της Αθήνας.
«Φωτεινές δημιουργίες». Ο τίτλος της έκθεσης είναι διφορούμενος. Μια πρωτοτυπία του Τάκη Κατσουλίδη είναι ότι χρησιμοποιεί λάμπες φθορισμού πίσω από το πλεξιγκλάς, δημιουργώντας έτσι ένα καμβά από φως. Το λευκό του φθορίου αλλάζει τα χρώματα, τα κάνει ζαλιστικά, παραμορφώνει τα απλά γεράνια και τα κάνει να μοιάζουν με εξωτικά λουλούδια. Όμως και μια έκρηξη αεροπλάνου στον ουρανό της Νέας Υόρκης ή μια έκρηξη βόμβας στον ουρανό της Βαγδάτης, δημιουργούν υπέροχα χρώματα, σαν μοιραίο ηλιοβασίλεμα. Συμπέρασμα, ό,τι λάμπει δεν είναι φως.
Η ζωγραφική – σχόλιο της οικιακής ευτυχίας, θέλει το τραπέζι στρωμένο με θαλπωρή και καρό τραπεζομάντηλο μπροστά στο παράθυρο. Απέναντι στα ανθισμένα λουλούδια του κήπου, όπου «σαλεύουν» μικρές μορφές – μισές αρχαία γλυπτά και μισές ζωγραφική σάρκα, από ροζ και μπλε.
Το τρίπτυχο. Αριστερά, έτοιμες εικόνες, στιγμές μεγάλες και μικρές από ειρηνικά γεγονότα που σημάδεψαν τις αρχές του 21ου αιώνα. Στο κέντρο η κατάρρευση των Πύργων και το πανικόβλητο πλήθος. Ίδιος ο πανικός δεξιά, μόνο τα κοστούμια αλλάζουν, γίνονται σαρίκια και μακριά καφτάνια των Αφγανών, που τρέχουν να σωθούν από τα τανκ και τις βόμβες που σκάζουν στον αέρα και καταυγάζουν τον ουρανό σαν υπέροχο ηλιοβασίλεμα. Μέσα στο κολάζ, ένα αρχαίο ελληνικό άγαλμα, ο Δίας ή ο Ποσειδώνας του Αρτεμισίου, εκσφενδονίζει αντί για κεραυνό ένα βομβαρδιστικό αεροπλάνο. Ο Θεός έχει το πρόσωπο του Μπους.
Η σύγκρουση του άγριου δημοσιογραφικού ντοκουμέντου και της εκλεπτυσμένης παλέτας του ζωγράφου και χαράκτη, όσο άνιση και αν μοιάζει, μαρτυρεί θάρρος, μια ζωντανή συνείδηση.
Η έκθεση του Τάκη Κατσουλίδη με τίτλο «Φωτεινές δημιουργίες» παρουσιάζεται στον «Εικαστικό Κύκλο», Χαρ. Τρικούπη 121, Τηλ. 210-3300.136. Διάρκεια έως τις 8 Νοεμβρίου.
Παρασκευή Κατημερτζή
«Τα Νέα», 17 Οκτωβρίου 2003
Ήταν μια στιγμή που χαράχθηκε ανεξίτηλα στη συνείδησή μας, που έκανε πολλές κοιμισμένες συνειδήσεις να ξυπνήσουν, πολλούς παραιτημένους αγωνιστές να βγουν ξανά στους δρόμους, πολλούς καλλιτέχνες να εκφράσουν διαμαρτυρία, οδύνη, κατάπληξη, φόβο και άλλες πιο σύνθετες καταστάσεις και σκέψεις.
Ο Τάκης Κατσουλίδης είναι ζωγράφος, χαράκτης, δημιουργός γραμματοσειρών και βιβλίων τέχνης. Είναι όμως παλαιός γνώριμος με την τέχνη της διαμαρτυρίας και της καταγγελίας από την εποχή των συνταγματαρχών. Όταν ζωγράφιζε τον σκύλο της ΕΣΑ και τον Αμερικάνο πρόεδρο στους δρόμους της Αθήνας.
«Φωτεινές δημιουργίες». Ο τίτλος της έκθεσης είναι διφορούμενος. Μια πρωτοτυπία του Τάκη Κατσουλίδη είναι ότι χρησιμοποιεί λάμπες φθορισμού πίσω από το πλεξιγκλάς, δημιουργώντας έτσι ένα καμβά από φως. Το λευκό του φθορίου αλλάζει τα χρώματα, τα κάνει ζαλιστικά, παραμορφώνει τα απλά γεράνια και τα κάνει να μοιάζουν με εξωτικά λουλούδια. Όμως και μια έκρηξη αεροπλάνου στον ουρανό της Νέας Υόρκης ή μια έκρηξη βόμβας στον ουρανό της Βαγδάτης, δημιουργούν υπέροχα χρώματα, σαν μοιραίο ηλιοβασίλεμα. Συμπέρασμα, ό,τι λάμπει δεν είναι φως.
Η ζωγραφική – σχόλιο της οικιακής ευτυχίας, θέλει το τραπέζι στρωμένο με θαλπωρή και καρό τραπεζομάντηλο μπροστά στο παράθυρο. Απέναντι στα ανθισμένα λουλούδια του κήπου, όπου «σαλεύουν» μικρές μορφές – μισές αρχαία γλυπτά και μισές ζωγραφική σάρκα, από ροζ και μπλε.
Το τρίπτυχο. Αριστερά, έτοιμες εικόνες, στιγμές μεγάλες και μικρές από ειρηνικά γεγονότα που σημάδεψαν τις αρχές του 21ου αιώνα. Στο κέντρο η κατάρρευση των Πύργων και το πανικόβλητο πλήθος. Ίδιος ο πανικός δεξιά, μόνο τα κοστούμια αλλάζουν, γίνονται σαρίκια και μακριά καφτάνια των Αφγανών, που τρέχουν να σωθούν από τα τανκ και τις βόμβες που σκάζουν στον αέρα και καταυγάζουν τον ουρανό σαν υπέροχο ηλιοβασίλεμα. Μέσα στο κολάζ, ένα αρχαίο ελληνικό άγαλμα, ο Δίας ή ο Ποσειδώνας του Αρτεμισίου, εκσφενδονίζει αντί για κεραυνό ένα βομβαρδιστικό αεροπλάνο. Ο Θεός έχει το πρόσωπο του Μπους.
Η σύγκρουση του άγριου δημοσιογραφικού ντοκουμέντου και της εκλεπτυσμένης παλέτας του ζωγράφου και χαράκτη, όσο άνιση και αν μοιάζει, μαρτυρεί θάρρος, μια ζωντανή συνείδηση.
Η έκθεση του Τάκη Κατσουλίδη με τίτλο «Φωτεινές δημιουργίες» παρουσιάζεται στον «Εικαστικό Κύκλο», Χαρ. Τρικούπη 121, Τηλ. 210-3300.136. Διάρκεια έως τις 8 Νοεμβρίου.
Παρασκευή Κατημερτζή
«Τα Νέα», 17 Οκτωβρίου 2003
All that glitters is not light Manhattan’s Twin Towers at the moment they are enfolded in a cloud of smog and fire, dominate the large triptych of Takis Katsoulidis’ painting with light.
It was a moment that was indelibly carved in our consciousness, that woke up many asleep consciousnesses, that urged many retired fighters get out in the streets again, many artists express protest, pain, astonishment, fear and many conditions and thoughts of greater complexity.
Takis Katsoulidis is a painter, engraver, stamps and art books artist. He is however, long acquainted with the art of protest and denunciation, since the time of the regime of the colonels, when he was painting the dog of ESA (Greek Military Police) and the US president in the streets of Athens.
“Bright creations”. The show’s title holds a double meaning. One of Takis Katsoulidis’ innovations is that he uses fluorescent lamps behind Plexiglas, creating in this manner a canvas of light. Fluorescent white alters the colours; it makes them dizzying, it distorts ordinary geraniums and makes them resemble exotic flowers. But the explosion of a plane on the New York skyline, or the explosion of a bomb in the sky of Bagdad, creates splendid colours, like a fatal sunset. Conclusion: all that glitters is not light.
Painting – a commentary on domestic bliss, it needs the table lain with cosiness and a plaid tablecloth in front of the window, opposite the blossoming flowers of the garden, where small figures ‘stir’ – half ancient sculptures and half painterly flesh of pink and blue.
The triptych. To the left, ready images, small and big moments of peaceful events that marked the beginning of the 21st century. In the middle, the collapse of the Towers and the horror-stricken crowd. The same panic to the left; only the costumes change and become the turbans and long caftans of Afghans running to save themselves from tanks, and bombs exploding in the air and illuminating the sky like a brilliant sunset. In the collage, an ancient Greek sculpture – Zeus or Neptune of Artemisio – is shooting – instead of lightning, a bomber aircraft. The God has Bush’s face. The clash between the raw journalistic document, and the painter and engraver’s refined palette, no matter how seemingly unequal, testifies courage, a living conscience. Takis Katsoulidis’ exhibition entitled “Bright creations” is shown in “Ikastikos Kiklos”, Charilaou Trikoupi 121, Tel. 210-3300.136. Duration until 8 November.
Paraskevi Katimertzi
“Ta Nea” newspaper, 17 October 2003
It was a moment that was indelibly carved in our consciousness, that woke up many asleep consciousnesses, that urged many retired fighters get out in the streets again, many artists express protest, pain, astonishment, fear and many conditions and thoughts of greater complexity.
Takis Katsoulidis is a painter, engraver, stamps and art books artist. He is however, long acquainted with the art of protest and denunciation, since the time of the regime of the colonels, when he was painting the dog of ESA (Greek Military Police) and the US president in the streets of Athens.
“Bright creations”. The show’s title holds a double meaning. One of Takis Katsoulidis’ innovations is that he uses fluorescent lamps behind Plexiglas, creating in this manner a canvas of light. Fluorescent white alters the colours; it makes them dizzying, it distorts ordinary geraniums and makes them resemble exotic flowers. But the explosion of a plane on the New York skyline, or the explosion of a bomb in the sky of Bagdad, creates splendid colours, like a fatal sunset. Conclusion: all that glitters is not light.
Painting – a commentary on domestic bliss, it needs the table lain with cosiness and a plaid tablecloth in front of the window, opposite the blossoming flowers of the garden, where small figures ‘stir’ – half ancient sculptures and half painterly flesh of pink and blue.
The triptych. To the left, ready images, small and big moments of peaceful events that marked the beginning of the 21st century. In the middle, the collapse of the Towers and the horror-stricken crowd. The same panic to the left; only the costumes change and become the turbans and long caftans of Afghans running to save themselves from tanks, and bombs exploding in the air and illuminating the sky like a brilliant sunset. In the collage, an ancient Greek sculpture – Zeus or Neptune of Artemisio – is shooting – instead of lightning, a bomber aircraft. The God has Bush’s face. The clash between the raw journalistic document, and the painter and engraver’s refined palette, no matter how seemingly unequal, testifies courage, a living conscience. Takis Katsoulidis’ exhibition entitled “Bright creations” is shown in “Ikastikos Kiklos”, Charilaou Trikoupi 121, Tel. 210-3300.136. Duration until 8 November.
Paraskevi Katimertzi
“Ta Nea” newspaper, 17 October 2003