1999
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟ ΦΩΣ, ΕΚΘΕΣΗ “ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΠΙΕΡΙΔΗ”, ΔΗΜΟΣ ΓΛΥΦΑΔΑ 1999
Από το 1995 επανέρχεται στη Ζωγραφική με φως, εισάγει στην τεχνική του το πλεξιγκλάς και με χρώματα PVC ανεξίτηλα, δημιουργεί 45 έργα χρησιμοποιώντας τη μεταξοτυπία και τον αερογράφρο. Το 1999 κάνει μια μεγάλη έκθεση στην Πινακοθήκη Πιερίδη με θέματα παρμένα από τη σύγχρονη Αθήνα: 171, 174, βιτρίνες, δρόμοι με σηματοδότες, παράθυρα κόντρα στο φως, είναι ζωγραφισμένα με αερογράφο. Σε ορισμένα έργα, όπου η φωτογραφία επέχει θέση ντοκουμέντο, τυπώνει το μπλε χρώμα με τη μέθοδο της μεταξοτυπίας και προσθέτει τα υπόλοιπα χρώματα με αερογράφο.
Γράφει για την έκθεση αυτή στο εισαγωγικό του σημείωμα ο διευθυντής της ομώνυμης πινακοθήκης
Δ. Πιερίδης: «Τώρα μας δίνεται η ευκαιρία να έρθουμε κοντά στο έργο ενός άλλου αξιόλογου Έλληνα δημιουργού του 20ού αιώνα, του Τάκη Κατσουλίδη. Η νέα του δουλειά, καρπός επίπονης μελέτης αρκετών χρόνων, μας ανοίγει ένα νέο δρόμο αισθητικής μέθης. Ο Κατσουλίδης δούλεψε με το φως και το χρώμα δημιουργώντας εικόνες της δικής μας ζωής. Η καλλιτεχνική του ευαισθησία συνάντησε και αφύπνισε τη συνείδησή μας θυμίζοντάς μας ότι η Τέχνη εξακολουθεί να υμνεί τη ζωή. Και το έργο του αναντίρρητα μαρτυρά τη θέση του στην ιστορία της τέχνης».
Δ. Πιερίδης, 1999
Διευθυντής της ομώνυμης Πινακοθήκης «Φως και χρώμα.
Ο Κατσουλίδης έχει μια διαρκή μυστική επικοινωνία με την ύλη. Γνωρίζει σε βάθος τα μυστικά της χαρακτικής και της ζωγραφικής έτσι ώστε με άνεση ολοκληρώνει νέες τεχνικές έκφρασης. Στην τωρινή του δουλειά έχει αντικαταστήσει τη λευκή επιφάνεια του καμβά με το λευκό φως των ηλεκτρικών λαμπτήρων φθορίου, το οποίο διαχέεται καλύπτοντας σπιθαμή προς σπιθαμή την επιφάνεια του πλεξιγκλάς… Ο Κατσουλίδης με ρεαλισμό και σύγχρονα εκφραστικά μέσα προσεγγίζει την ψυχή και την πνοή της πόλης. Αποφεύγει τις γλαφυρές ή ρομαντικές διατυπώσεις αιχμαλωτίζοντας την καθημερινότητα στις πραγματικές της διαστάσεις.
Η μόνη φυγή το όνειρο και μια γιγαντοαφίσα με την παρουσία μιας εκθαμβωτικής γυναίκας γίνεται το πρόσχημα για την υπέρβαση της φθοράς και της μιζέριας».
Τάκης Μαυρωτής, 1999
Επιμελητής Iδρύματος Δ. Πιερίδη
Γράφει για την έκθεση αυτή στο εισαγωγικό του σημείωμα ο διευθυντής της ομώνυμης πινακοθήκης
Δ. Πιερίδης: «Τώρα μας δίνεται η ευκαιρία να έρθουμε κοντά στο έργο ενός άλλου αξιόλογου Έλληνα δημιουργού του 20ού αιώνα, του Τάκη Κατσουλίδη. Η νέα του δουλειά, καρπός επίπονης μελέτης αρκετών χρόνων, μας ανοίγει ένα νέο δρόμο αισθητικής μέθης. Ο Κατσουλίδης δούλεψε με το φως και το χρώμα δημιουργώντας εικόνες της δικής μας ζωής. Η καλλιτεχνική του ευαισθησία συνάντησε και αφύπνισε τη συνείδησή μας θυμίζοντάς μας ότι η Τέχνη εξακολουθεί να υμνεί τη ζωή. Και το έργο του αναντίρρητα μαρτυρά τη θέση του στην ιστορία της τέχνης».
Δ. Πιερίδης, 1999
Διευθυντής της ομώνυμης Πινακοθήκης «Φως και χρώμα.
Ο Κατσουλίδης έχει μια διαρκή μυστική επικοινωνία με την ύλη. Γνωρίζει σε βάθος τα μυστικά της χαρακτικής και της ζωγραφικής έτσι ώστε με άνεση ολοκληρώνει νέες τεχνικές έκφρασης. Στην τωρινή του δουλειά έχει αντικαταστήσει τη λευκή επιφάνεια του καμβά με το λευκό φως των ηλεκτρικών λαμπτήρων φθορίου, το οποίο διαχέεται καλύπτοντας σπιθαμή προς σπιθαμή την επιφάνεια του πλεξιγκλάς… Ο Κατσουλίδης με ρεαλισμό και σύγχρονα εκφραστικά μέσα προσεγγίζει την ψυχή και την πνοή της πόλης. Αποφεύγει τις γλαφυρές ή ρομαντικές διατυπώσεις αιχμαλωτίζοντας την καθημερινότητα στις πραγματικές της διαστάσεις.
Η μόνη φυγή το όνειρο και μια γιγαντοαφίσα με την παρουσία μιας εκθαμβωτικής γυναίκας γίνεται το πρόσχημα για την υπέρβαση της φθοράς και της μιζέριας».
Τάκης Μαυρωτής, 1999
Επιμελητής Iδρύματος Δ. Πιερίδη
D. Pieridis, the Director of Pieridis Gallery, wrote in his introduction to the exhibition:
“Now we have the opportunity to see up close the work of another exceptional Greek artist of the 20th century: Takis Katsoulidis. His new work, the result of exhaustive study over many years, opens up a new aesthetic. Katsoulidis has used light and colour to create images of our life. His artistic sensibility met with and awoke our conscious minds, reminding us that art continues to celebrate life. And his work undoubtedly bears witness to his place in the history of art”.
D. Pieridis, 1999
Director of Pieridis Gallery
Takis Mavrotas, curator of the Pieridis Foundation wrote:
“Light and colour. Katsoulidis has a constant and enduring communion with matter. He knows the secrets of engraving and painting well and this enables him technically to find new means of expression. In his present work, he has replaced the white background of the canvas with the white light of electric fluorescent lamps. The light is diffused, covering the entire surface of the Plexiglas… Using contemporary means of expression, Katsoulidis realistically touches on the soul and feel of the city. He avoids elegant or romantic scenes and captures everyday reality in its true dimensions. Dreams are the only escape: a large poster with a dazzling woman is the pretext for transcending depravity and misery”.
Τakis Mavrotas, 1999
Curator of the Pieridis Foundation
“Now we have the opportunity to see up close the work of another exceptional Greek artist of the 20th century: Takis Katsoulidis. His new work, the result of exhaustive study over many years, opens up a new aesthetic. Katsoulidis has used light and colour to create images of our life. His artistic sensibility met with and awoke our conscious minds, reminding us that art continues to celebrate life. And his work undoubtedly bears witness to his place in the history of art”.
D. Pieridis, 1999
Director of Pieridis Gallery
Takis Mavrotas, curator of the Pieridis Foundation wrote:
“Light and colour. Katsoulidis has a constant and enduring communion with matter. He knows the secrets of engraving and painting well and this enables him technically to find new means of expression. In his present work, he has replaced the white background of the canvas with the white light of electric fluorescent lamps. The light is diffused, covering the entire surface of the Plexiglas… Using contemporary means of expression, Katsoulidis realistically touches on the soul and feel of the city. He avoids elegant or romantic scenes and captures everyday reality in its true dimensions. Dreams are the only escape: a large poster with a dazzling woman is the pretext for transcending depravity and misery”.
Τakis Mavrotas, 1999
Curator of the Pieridis Foundation